In partenza per l’Iran – Departing for Iran

 

Italy/Iran
Il percorso in toto: dall’Italia a Kerman / The whole route: from Italy to Kerman

 

From Tehran to the Lut
Da Tehran a Kerman, e poi nel Lut: ultima roccaforte prima del deserto: Shahdad – From Tehran to Kerman and through Shahdad, right in the Lut desert

Ecco il percorso: da Firenze andrò a Milano, e da lì prenderò l’aereo per Tehran. Dopodiché la mattina dopo volerò a Kerman. Un giorno intero di viaggio con un bel po’ di mezzi: auto, treno, bus, aereo e taxi.
La cosa che mi mette un po’ di tristezza è che per tutto questo tempo non vedrò la mia piccola tesorina. Mi mancherà tanto tanto. In questi casi i social aiutano, ma a volte sembra che sia perfino peggio. Comunque alla fine, sperando che all’aeroporto le procedure di visto siano snelle, arriverò a Kerman e rivedrò i miei vecchi/nuovi amici e colleghi iraniani: Moein, Mohsen, Hadi, Meran, Ahmadreza e Nasrin. Saremo una bella squadra. La Iranian Silk Road Ultramarathon sarà una forza della natura.

Here is the route: from Florence to Milan, and flight to Tehran. Then, on the next morning, I will fly to Kerman. A full day traveling by car, train, bus, plane and taxi.
What makes me a little sad is that for all this time I will not see my little princess. I will miss him so much. In these cases the social media help, but sometimes it seems to be even worse. However in the end, hoping that the airport visa procedures are streamlined, I will get to Kerman and I shall see my old/new friends and Iranian colleagues: Moein, Mohsen, Hadi, Meran, Ahmadreza and Nasrin. We will be a good team. The Iranian Silk Road Ultramarathon will be a force of nature.

Leave a Reply